דפים

יום שלישי, 3 באוגוסט 2010

המגדל הגבוה בעולם! לא תאמינו איזה עצום הוא!


המגדל מתנשא לגובה הדמיוני של 818 מטרים. בניית המגדל ארכה חמש שנים והוא גבוה בכ-300 מטרים מהמגדל הנוכחי הנושא בתואר, "טייפה 101" שבטייוואן. בתרגום למונחים מוכרים יותר, זהו פעמיים וחצי מגדל אייפל.


מלבד גובהו ונוכחותו המרשימה במרכז העסקים החדש של הנסיכות, ייחודו של בורג' דובאי הוא בעירוב השימושים המגוון שהוא מכיל בתוכו: 900 דירות מגורים, מלון יוקרה שתוכנן על ידי מעצב האופנה ג'ורג'יו ארמאני, שלושים קומות משרדים, מצפה בקומה ה-124 ואנטנות שידור. בסך הכל קיימות במגדל 160 קומות שמישות כאשר 56 הקומות הנותרות (עד קומה 206) מוקדשות למערכות טכניות. את קומת המצפה אגב, מקיפה מרפסת המיועדת לקהל הרחב - גם היא קוטפת שיא חדש כחלל הציבורי הפתוח הגבוה ביותר בעולם. המבקרים צפויים להגיע אליה באמצעות אחת מ-57 מעליות המותקנות בבניין.

המגדל, שעלות בנייתו הגיעה ל-4.1 מיליארד דולרים עומד במרכזו של מתחם מגורים ומסחר חדש, "הדאון-טאון" שכולל מאות חנויות ומסעדות מסביב לאגם מלאכותי (שעלה עוד 16 מיליארד דולרים בנוסף). אם לא די בשיאים שקוטף המגדל בעצמו, הרי שלמרגלותיו הוקמה מזרקה ברחוב 275 מטרים, הגדולה מסוגה בעולם. כשתופעל צפויים סילוני המים להגיע לגובה של 150 מטרים
ולהוות אטרקציה חשובה לתנועת התיירים ההולכת וגדלה לנסיכות.

חנוכת המגדל מתרחשת על רקע משבר כלכלי חמור בדובאי, הנסיכות עם האוכלוסייה הגדולה ביותר במפרץ. בחודשים האחרונים היא התמודדה עם קריס
ת שוק הנדל"ן שלה ונאלצה ללוות מיליארד דולרים משכנתה אבו דאבי. חלק מרכזי במשבר הזה מיוחס אגב למגדל ולמתחם שלמרגלותיו, שגרמו להצפה בשטחי מגורים ומסחר, הרבה יותר מכפי הקיבולת המקסימלית של השוק המקומי.

בדובאי מקווים כי המגדל הגבוה בעולם יצליח להחזיר משהו מהגאווה המקומית ולסמן את יציאתה של הנסיכות לדרך כלכלית חדשה. יחד עם זאת, לפי שעה, כנראה שהמגדל יישאר ריק בתקופה ארוכה. מרבית הדירות שבו נקנו למטרות השקעה ודוברי המגדל מסרבים להסגיר כמה משטחי המסחר והמשרדים הושכרו לדיירים.

http://www.realestatetoday.co.il/wp-content/uploads/burj-dubai__jpg_500x375_q95.jpg

http://www.burjdubaiskyscraper.com/burj_dubai_2.jpg

http://www.outnext.com/photos/uncategorized/2008/03/01/burjdubai2381.jpg

http://www.burjdubaiskyscraper.com/2008/08August/burj_dubai_1006.jpg

תגובה 1: